Friday, March 2, 2012

Promo PMIUM' 08 berjalan lancar

Perasmian gerai PROMO oleh YDP PMIUM

Baru-baru ini telah diadakan minggu mempromosi persatuan oleh Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) UM bagi mempromosikan persatuan-persatuan yang wujud di UM kepada seluruh warga kampus. Pada PROMO’ 08 ini, PMIUM telah ditempatkan di gerai bernombor 7, bersebelahan dengan gerai PROMO Persatuan Mahasiswa Terangganu (PERMATA) dan Persatuan Mahasiswa Perak (PEMARAK).

Berkonsepkan “Big Family PMIUM”, PMIUM tampil mempromosikan segala bentuk kemudahan yang bakal diperolehi oleh mana-mana mahasiswa yang menyertai persatuan ini. Antaranya kad keahlian PMIUM yang menawarkan diskaun sekitar 10% sehingga 20 % kepada ahli yang membeli barangan di kedai-kedai terpilih. Antaranya di kedai Terulung Niaga, Najmies Computer System, kedai makan Sila Rasa Sdn Bhd di kolej kediaman Kedua Belas, Aziba Motor dan produk-produk keluaran dan jualan PMIUM.


Inisiatif mewujudkan kad ini adalah untuk membantu meringankan bebanan mahasiswa yang dihimpit dengan masalah keewangan berikutan kenaikkan harga minyak dan barangan di pasaran. Melalui kad diskaun ini secara tidak langsung dapat mengurangkan belanjawan bulanan mereka. Walaupun jumlahnya tidak besar, namun begitu sebagai tanggungjawab PMIUM berusaha memberikan khidmat yang terbaik kepada warga UM.

Pada PROMO kali ini juga PMIUM memperkenalkan beberapa kelab yang bernaung di bawah JKP-JKP PMIUM. Di bawah JKP Akademik dan Intelektual, diwujudkan Kelab Fasilitator. Manakala bagi JKP Kebajikan dan Perpaduan diwujudkan Kelab Penyayang, JKP Kenegaraan, Etika dan Petriotisme diwujudkan Kelab Khidmas. Bagi JKP Sukan dan Rekreasi pula, diperkenalkan dengan Kelab Sukan dan JKP Kesenian dan Kreativti diperkenalkan Kelab Rakan Media.

Melalui kewujudan kedua-dua perkara baru ini, PMIUM mendapat sambutan pendaftaran yang cukup panas dalam kalangan mahasiswa. Bahkan terdapat mahasiswa berbangsa Cina yang turut mendaftar menjadi ahli bersekutu PMIUM. Semoga selepas ini PMIUM terus bergerak maju selari dengan temanya “Sejahtera Bersama PMIUM”

Mohd Faisal Bin Mustaffa
http//:faisalkini.blogspot.com

No comments:

Post a Comment